با کلاچ دردسرساز خودرو چه کنیم؟

با کلاچ دردسرساز خودرو چه کنیم؟
کلاچ خودروها همیشه اسباب دردسر بسیاری از رانندگان خودروست و درصورت داشتن مشکل می‌تواند آسایش را از آنان سلب کند.
به گزارش جام جم آنلاین، در خودروهای مجهز به جعبه دنده دستی، مشکلات مربوط به کلاچ خودرو در زمره عارضه‌های مشهور قرار می گیرد و این اشکال در بسیاری از خودروهای ایرانی پس از گذشت از استفاده، شروع به نمایش می‌کند.
این اتفاق زمانی بیشتر رخ می‌دهد که شما خودرویی با کارکرد بیش از 70.000 کیلومتر داشته باشید. همواره پس از خرید خودرو کارکرده، شما می‌بایست در حدود 5 الی 15 درصد قیمت خودرو را برای تبدیل تمام قطعات مصرفی به قطعات جدید هزینه کنید. یکی از مخارج نسبتاً زیاد مربوط به صفحه کلاچ خودرو است. عارضه‌ها و دلایلی که ممکن است در خودروهای کارکرده مشاهده شود به شرح زیر است:

 

کلاچ تا انتها می‌رود، ولی دنده عوض نمی‌شود

 

مشکلات:
خرابی کابل اتصال کلاچ
قطع‌شدگی کابل اتصال کلاچ
نشتی و یا اتمام روغن هیدرولیک کلاچ

 

دنده بسیار سفت و با صدا ایجاد می‌شود

 

مشکلات:
روغن گیربکس کم و یا کثیف است
مشکل داخلی گیربکس
اتصالات جعبه‌دنده دچار فرسودگی شده است و یا از تنظیم (رگلاژ) خارج‌شده است

 

دنده‌معکوس به‌سختی جا می‌رود

 

مشکلات:
میزان روغن در گیربکس به‌اندازه نیست
مشکلات داخلی در گیربکس وجود دارد
در موتور مشکل به وجود آمده است

 

دنده از جا درمی‌آید

 

مشکلات:
مشکلات چرخ‌دنده‌ای در گیربکس وجود دارد
اتصالات گیربکس دچار مشکل شده است

 

صدای زوزه از گیربکس می‌شنوید

 

مشکلات:
روغن گیربکس کم و یا کثیف است
مبدل گشتاور و یا چرخ‌دنده‌ها دچار مشکل شده‌اند

 

مواردی که بیان شد تنها دلایل عمده اشکالات آن را نشان می دهند و ممکن است صدا کردن و یا کار نکردن جعبه دنده، به دلایل نادر و یا متفاوتی از موارد مذکور باشند. پیشنهاد می‌شود جهت صرفه‌جویی در هزینه‌های تعمیرات گیربکس، ابتدا از موارد کم‌هزینه‌تر شروع کنید. به‌عنوان‌مثال در مواردی که ممکن است مشکل از روغن گیربکس باشد، ابتدا آن را تعویض کنید و سپس اگر مشکل رفع شد، با مراجعه به تعمیرکار، به بررسی گزینه‌های بعدی بپردازید.

 

۱۵ فروردین ۱۳۹۶ ۱۱:۱۷
جام جم آنلاین |
تعداد بازدید : ۱,۰۶۵

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید